Konsument u progu wolnej konkurencji

Posted on

W latach osiemdziesiątych, gdy nabywca miał ochotę coś kupić, musiał zadowolić się z małym asortymentem jedynego lokalu w dzielnicy. Co z tego, że miał pieniądze, gdy nie miały one żadnej wartości, i produkty były nabywane na kartki. Dziś, sytuacja jest diametralnie inna. Półki magazynowe łamią się pod towarami, hipermarkety stoją na co trzeciej ulicy, w każdym powiecie znajduje się przynajmniej jedna galeria handlowa. Artykułów jest obecnie znacznie więcej niż banknotów w sakiewce normalnego rodaka. Dlatego też, tak ważnym jest, aby market który wybierze nabywca, był tani, uczciwy i serwował towar najlepszej miary. Na straży konsumentów stoją urzędnicy, pojawiają się również firmy oferujące atesty i certyfikaty, przeprowadzające analizy TS.

krajobraz - buty
Author: bobbi vie
Source: http://www.flickr.com
Jeśli planujemy zakup artykułu z wyższej puli cenowej, typu sprzęt AGD lub magnetowid, dobrze rozejrzeć się za promocjami, bowiem sporo firm oferuje różne kupony na towary. Tego rodzaju kody rabatowe agito, marka AGD, odstępuje na portalach zajmujących się dystrybucją rabatów. Warto czasami przejrzeć tego typu witrynę, możemy niekiedy znaleźć tam bardzo korzystne promocje, sięgające siedemdziesięciu procent. Należy jednak uważać, aby nie wejść w wir rabatów. Na takiej witrynie zobaczymy mnóstwo okazji, a nie zawsze dobrze nabywać rzecz, tylko dlatego, że jest obniżony.

Jeżeli jesteśmy osobą bardzo dbającą o urodę, warto prenumerować gazetki ulubionych drogerii. W nich swe kody rabatowe douglas umieszcza na bieżąco, przyciągając nowych nabywców, promując swoje branżowe towary. Wiele salonów wybiera miesiące wyprzedaży na dany typ asortymentu, np. marzec z przeceną na artykuły do malowania oczu, znów kwiecień z emulsjami do twarzy i szyi, z limitowaną promocją na produkty przeciwzmarszczkowe.

Jeśli mamy dużo dodatkowego czasu, ale niestety nie bardzo pokaźny portfel, dobrze zaznajomić się wyprzedażami. Na każdym kroku otrzymujemy liczne broszury, karty urodzinowe i lojalnościowe, warto im się bliżej przyjrzeć. Znaczna część z nich jest nic nie warta, chociaż czasami można trafić na niezwykle opłacalną promocję. Stąd też dobrze trzymać rękę na pulsie.